تغذیه بعد از کاشت مو

چه نوع غذایی باید بعد از کاشت مو بخریم ؟  آیا هر غذایی را می توانیم بعد از کاشت مو هر غذایی استفاده کنیم؟ این سوالاتی است که به عنوان تغذیه بعد از کاشت مومطرح می شود . مسئله پوست و مو موارد بسیار حساسی است که همواره باید به آن توجه داشته باشید . حساسیت این امر بعد از عمل می تواند دو چندان شود . مانند نوع شست و شوی سر بعد از کاشت مو ؟ نوع تغذیه بعد از کاشت مو و استعمال دخانیات بعد از کاشت مو

فولیکول های مو که کاشته می شوند در روزهای اولیه بسیار حساس هستند و همواره باید از آن ها مراقبت کنیم . بنابراین قبل از هرگونه اقدامی لازم است با پزشک خود هماهنگ کرده باشید. کاشت مو همواره نتایج رضایت بخشی از خود به ارمغان آورده است و کسانی که از ریزش مو رنج میبرند از نتایج کاشت مو بسیار راضی بوده اند. به خصوص در روش کاشت موی SUT که در سالهای اخیر مورد استفاده قرار گرفته می تواند یکی از مطوئن ترین روش ها برای درمان طاسی سر باشد.

همانطور که بعد از کشت مو انجام فعالیت های ورزشی و استعمال دخانیات تا ماه اول ممنوع است تغذیه و نوع تغذیه بعد از کاشت مو نیز بسیار مهم است. اگر شما هم نگران این مسئله هستید بهتر این مطلب را بخوانید.

تغذیه بعد از کاشت مو

حذف غذاهای چرب در تغذیه بعد از کاشت مو


بعداز عمل غذاهای چرب و سرخ کردنی را کنار بگذارید به خصوص در هفته اول بعد از کاشت مو.اصولا توصیه می شود. بعد ازکاشت مو ، یک یا دوشب بعد از عمل برای ناهار و شام از مواد طبیعی مانند سوپ و سالاد استفاده کنید. مصرف زیاد چربی برای رشد موها چندان مفید نیست

مصرف آب و مایعات در تغذیه بعد از کاشت مو


در کنار داشتن تغذیه صحیح و سالم، نوشیدن آب بعد از کاشت مو، بخصوص در هفته اول، بسیار اهمیت دارد. مصرف آب برای سلامتی بسیار مفید بوده و برای شادابی پوست و مو نیز بسیار موثر است.مصرف مداوم آب باعث رقیق شدن خون شده و به جریان بهتر خون کمک می کند در نتیجه میزان خون بیشتری به فولیکول های مو می رسند.

پروتئین در تغذیه بعد از کاشت مو

بعد از کاشت مو باید همواره به مصرف پروتئین توجه داشته باشید. نکته جالب این است که تار مو نیز خود از کراتین تشکیل شده است، کراتین نوعی پروتئین به شمار می آید. قرار دادن گوشت، لبنیات، آمینو اسیدها، حبوبات و غلات در تغذیه بعد از کاشت مو کمک زیادی به رشد بهتر موهای شما می کند. افراد گیاه خوار نیز می توانند با مصرف سویا میزان پروتئین لازم را دریافت کنند.
در تغذیه بعد ار کاشت مو همواره از  شیر، تخم مرغ، گوشت قرمز، نان کنجدی، برنج،کره بادام زمینی، لوبیا، ماست، جو استفاده نمایید.

 مصرف امگا3 در تغذیه بعد از کاشت مو


امگا3 یکی از مواد مغذی و معدنی مفید برای رشد موها است . امگا3 که نوعی اسیدهای چرب طبیعی و مفید بوده به تقویت ریشه موها کمک می کند این کار را با مرطوب نگه داشتن و تارهای مو انجام می دهد این مواد معدنی را می توانید با  مصرف روغن ها و انواع غذاهای دریایی و برخی از گیاهان می توانید جذب کنید . این ویتامین را برای افرادی که نگران تغذیه بعد از کاشت مو هستند توصیه می کنیم.

مصرف آهن در تغذیه بعد از کاشت مو


آهن بعد از کاشت مو بسیار مهم است. آهن خون ساز بوده بنابراین  کمبود آن می تواند منجر به کم خونی شود. مصرف آهن سرعت و میزان  اکسیژن را که به سلول های بدن میرسند را تسریع می کند و بنابراین این ماده  تاثیر بسزایی در سلات پوست دارد. کمبود آهن می تواند یکی از دلایل ریزش مو باشد. افرادی برای تامین این نوع ویتامین از قرص استفاده می کنند اما بهتر است تغذیه بعد از کاشت مو، بطور صحیح باشد و با مصرف میوه، سبزیجات(مخصوصا اسفناج)  آهن بدن خود را تامین کنید 
توجه داشته باشید مصرف ماست به همراه غذا مانع از جذب آهن غذا می شود. مصرف چایی داغ نیز بعد از غذا برای جذب آهن مفید نیست. مواد غذایی که سرشار از آهن هستند شامل جگر، شیر سویا، دوغ محلی، اسفناج و سایر سبزیجات، عدس، فلفل دلمه ای، کلم بروکلی، پرتقال و... هستند.

چه نوع ویتامینی مصرف کنیم


ویتامین نقش مهمی در تغذیه بعد از کاشت مو دارد . ویتامین C و ویتامین B نقش پررنگی دارند. ویتامین ها با تقویت پوست و موی شما به رشد مو ها کمک شایانی می کند. به خصوص ویتامین B. توصیه ما این است به جای مصرف قرص ویتامین از نواد غذایی ویتامین دارد استفاده کنید. مصرف زیاد ویتامین ها باعث مستحک تر موهای شما می شود. اصولا افرادی که میزان ویتامین B بیشتری جذب می کنند موهای جذاب تری دارند
این میتامین ها را می توانید با مصرف میوه ، گوشت , عدس ، سبزیجات و .... جذب کنید.

 مصرف شکر و نمک در تغذیه بعد از کاشت مو


مقدار زیادی از مصرف شکر و نمک خود را کاهش دهید . به خصوص در زمان بعد از کاشت مو تا حد ممکن غذای خود را کم نمک تهیه کنید برای مصرف قند نیز می توانید از شکر طبیعی که به رنگ قهوه ای است استفاده کنید.

  از دیگر خدمات کلینیک دکتر مسلمی کاشت مو، بوتاکس و  لیزر موهای زائد اصفهان است.