لیزر فرکشنال

لیزر Co2 فرکشنال

لیزر فراکشنال co2 چیست

ليزر فركشنا ل(CO2 Fractional laser) یا فرکسل يك روش درمان غير تهاجمي ا ست كه با استفاده از تكنولوژي پيشرفته، اشعه ليزر را به هزاران اشعه ميكروسكوپيك تقسيم مي كند ، در نتيجه فقط بخشي از پوست تحت تأ ثير اشعه قرار مي گيرد. در واقع ليزرفركشنا ل حد واسط ليزرهاي تخريبي (ablative) وغيرتخريبي(nonablative ) است. در حاليكه ليزرهاي تخريبي فقط روي ا پيدرم( سلولهاي سطح پوست ) اثر مي كند و ليزرهاي غير تخريبي فقط روي درم ( لايه مياني پوست) مؤثر است، ليزر فركشنال همزمان روي اپيدرم ودرم مؤثر است .

کاربرد لیزر فرکشنال

ليزرهاي فركشنال طيف اثر وسيعي دارد بدين معني كه علاوه براينكه اين ليزرها درجوا نسازي پوست، رفع شلی و افتادگی پوست وكاهش چروكهاي پوست صورت و گردن بسيارموثرهستند، در درمان مواردي مثل لكهاي مقاوم به درمان ، کاهش منافذ باز صورت ، درمان تركهاي دوران بارداري و خطوط به جا مانده از بریدگی و بخیه نيز اثرات قابل توجهي داشته ا ست همچنین در درمان اسكار ناشي از جوش، سالك يا اسكارهاي جراحي مورد استفاده قرار می گیرد. یکی دیگر از کاربردهای بسیار مؤثر این لیزر، از بین بردن خال های سطحی پوست (که به جراحی نیاز ندارند) در کلیه اندام های بدن می باشد.

فرآیند لیزر فرکشنال

لیزر فرکشنال فرآیند درمانی تقریباً کم درد می باشد که براي افرادي كه آستانه تحمل درد بالائي دارند انجام ليزر بدون بيحسي امكان پذير است . براي ساير افراد مي توان از كرمهاي بيحس كننده نيم ساعت تا يك ساعت قبل عمل استفاده كرد. قبل از آغاز و در خلال لیزردرمانی با دستگاه های سردکننده پوست بخوبی خنک میشود . سپس اشعه لیزر فراکشنال بر روی پوست تابانده شده و بعد شخص با پانسمانی جزئی مرخص میشود . 3 الی 6 روز بعد از لیزردرمانی کمی سرخی، تورم و پوسته ریزی ادامه خواهد داشت . تعداد جلسات مورد نیاز لیزر فرکشنال بسته به تنظيمات دستگاه و نوع بيماري تحت درمان، بين 6-4 جلسه درمان لازم است . فوا صل جلسات درمان معمولا يكماه مي باشد . درصد تأثیر لیزر فوق در درمان ضایعات مورد درمان احتمالاً 50 تا 70 درصد می باشد و نتایج قابل مشاهده از حدود یک ماه پس از شروع اولین جلسه دیده خواهد شد و از 3 تا 4 ماه پس از شروع درمان تکمیل خواهد گردید.
درطي اين مدت پوست مشغول ساخت كلاژن جديد و بازسازي كلاژن والاستين قديمي است .

عوارض لیزر فراکشنال co2

1. درد و احساس سوزش و ناراحتی در حین عمل: ممکن است برای کاهش درد از داروهای آرامبخش و یا بی حسی موضعی در حین عمل استفاده گردد و بعد از عمل از قرص های خوراکی ضد درد استفاده شود.

2. تورم و نشت ترشح " به خصوص اطراف چشم ها و گردن از نواحی می¬باشد که ممکن است ورم کند. تورم و ترشح و ایجاد دلمه در عرض 10 تا 14 روز فروکش می¬کند.
3. قرمزی طولانی پوست: ابتدا قرمز روشن است و بعد از چند روز تا یک ماه کاهش می¬یابد.
4. تیرگی پوست: ممکن است بیش از یک ماه بعد از درمان دیده شودکه بیشتر در افراد سبزه ایجاد می شود و اگر در معرض نور قرار گیرد شدت می یابد. نور آفتاب ایجاد و تشدید کننده ضایعات پیگمانی می باشد و پس از درمان اگر مراقبت کافی به عمل نیاید ممکن است ظرف چند ماه آینده این ضایعات دوباره ظاهر گردد.
5. سفیدی پوست: این عارضه جزو عوارض دیر رس است گرچه ممکن است طبیعی باشد و لی امکان ماندن آن وجود دارد.
6. ایجاد جوش ( آکنه) و یا میلیا: که ممکن است به علت مصرف پماد ها بوده و یا طبیعی باشد.
7. واکنش آلرژیک (حساسیت) : به پمادهای موضعی ممکن است ایجاد شود.
8. عفونت پوستی: به این دلیل لازم است داروهایی که پزشک تجویز می کند به طور مرتب استفاده شود.
9. اسکار و جای جوش: اگر چه این خطر کم است ولی امکان آن وجود داشته و توجه به دستورات پزشک سبب به حداقل رسیدن این احتمال می شود.
10. تعدادی از ضایعات علیرغم یک دوره کامل درمان ممکن است کمرنگ تر و یا سطحی تر شوند ولی به طور کامل از بین نروند.
11. ممکن است کشیده شدن پلک به پایین در اعمالیکه روی پوست تحتانی پلک انجام می شود ایجاد گردد.

هزینه هر جلسه لیزر فراکشنال , لیزر co2 در اصفهان

لیزر فراکشنال برای جای جوش